Zalecana
konfiguracja
Ponieżej
przedstawione są zalecane ustawienia programu w
celu maksymalnego wykorzystania jego możliwości
symulacyjnych.
Opcje zależne od mocy komputera należy ustawiać
pojedynczo, za każdym razem sprawdzając
wydajność. Minimalna płynność obrazu zaczyna się
od 30 kl/s (FPS), optymalna od 60
kl/s.
Dla przykładu komputer z 2016 roku z
podzespołami Intel i7 4790, 16GB RAM, GeForce
GTX960 4GB RAM bez problemu osiąga wydajność
na poziomie 150 kl/s przy maksymalnych
ustawieniach graficznych.
Gdy komputer jednak nie jest w stanie sprostać
maksymalnym ustawieniom graficznym, w pierwszej
kolejności, należy ograniczyć odległość pola
widzenia, potem
wyłączyć cienie, a
na końcu obniżyć zagęszczenie obiektów. Pomocna
może być opcja dynamiczna zmiana ustawień dla
utrzymania wydajności z ustawieniem 30
kl/s.
Bardzo ważna jest opcja Vertical Sync,
która synchronizuje odświeżanie monitora z
klatkami na sekundę, zapewniając kompromis
między płynnością, a rozwarstwianiem obrazu. Dla
monitora z odświeżaniem 60Hz, będzie to
60 kl/s, analogicznie dla 75Hz -
75 kl/s itd. Kolejną zaletą tej opcji
jest obniżenie zużycia zasobów procesora
i karty graficznej, co za tym idzie ich
temperatury.
Dla
ułatwienia informacje zostały pokolorowane:
Kolor zielony:
włączone
Kolor czerwony:
wyłączone
Kolor żółty: według
preferencji
Kolor pomarańczowy:
zależy od komputera
Kolor niebieski:
konkretne ustawienie
General:
Alerter in cab:
Also in external views:
Control confirmations:
Map window:
Retainter valve on all cars:
Graduated release air
brakes:
Brake pipe charging rate:
Language:
Pressure units:
Other units:
Disable TCS Scripts:
Enable webserver:
Port number:
Overspeed monitor:
Watchdog:
Run at 32bit on WIN64bit:
Save commands for replay:
Reduce memory usage: |
- czuwak aktywny (według preferencji)
- czuwak w widoku zewnętrznym
(według preferencji)
- opis przyrządów / informacja o
naciśnięciu przycisku
(włączenie)
- interaktywna mapa "CTRL+9"
(włączone)
- zawory ustalające w każdym wagonie
(wyłączone)
- stopniowe luzowanie hamulców
(włączone)
- stopień napełniania przewodu
hamulcowego (21 PSI/s)
- język (English)
- jednostki ciśnienia np. BAR, PSI
(automatic)
- inne jednostki np. km/h, mph
(Route)
- wyłączenie systemu TCS
(według preferencji)
- udostępnienie serwera
(według
preferencji)
- numer portu (według preferencji)
- zabezpieczenie przekroczenia prędkości
(według preferencji)
- system monitorujący
(włączone)
- wymuszanie włączenie wersji 32bit na
systemie 64bit
(włączone na starym komputerze)
- historia podawanych komend w powtórce
(według
preferencji)
- redukcja użycia pamięci
(włączone
ponieżej 4GB RAM) |
Audio:
MSTS Bin compitybile
sounds:
Sound volume:
Sound detail level:
External sound heard
internally: |
- dźwięki kompatybilne z MSTS Bin
(włączone)
- głośność dźwięku w %
(według
preferencji)
- poziom szczegółowości dźwięków
(5)
- poziom głośności dźwięków zewnętrznych
w kabinie (15%) |
Video:
Dynamic shadows:
Shadow for all shapes:
Fast full-scree alt-tab:
Glass on in-game windows:
Model instancing:
Vertical sync:
cab 2D strech:
Viewing distance:
Distant mountains:
Viewing distance (km):
Viewing vertical FOV:
World object denisty:
Windows size:
Ambient daylight brihtness:
Anti-aliasing:
Overhead wire:
Double overhead wires: |
- cienie dynamiczne
(zależy od
komputera)
- cienie wszystkich obiektów
(zależy
od komputera)
- przełącznie trybu: pełny ekran / okno
(włączone)
- przezroczyste okienka pomocy w grze
(według
preferencji)
- redukcja informacji o położeniu
obiektów (włączone)
- synchronizacja FPS z częstotliwością
monitora (włączone)
- rozciąganie kabin 2D do rozdzielczości
w % (według
preferencji)
- dystans widoczności
(zależy
od komputera)
- widoczność dalekich gór
(zależy
od komputera)
- odległość widzialności dalekich gór
(zależy
od komputera)
- szerokość pola widzenia
(45)
- zagęszczenie obiektów
(zależy
od komputera)
- rozdzielczość w tybie okna
(według
preferencji)
- jasność światła w %
(według
preferencji)
- wygładzanie krawędziowe
(zależy
od komputera)
- generowane przewody trakcji
elektrycznej (włączone)
- podwójny przewód jezdny trakcji
elektrycznej (włączone) |
Simulation:
Advanced
adhesion model:
Adhesion moving average
filter size:
Brake couplers:
Curve depedent resistance:
Curve dependent speed
limit:
Tunnel dependent resistance:
Wind dependent resistance:
Override non-electrificed
route line-voltage:
Steam locomotive hot start:
Simple controls and
physics:
Activity options:
Forced red at station stops:
Open/close doors in AI
trains:
Location-linked passing
path processing: |
- zaawansowany model
przyczepności (włączone)
- niestabilność przyczepności
(10)
- możliwość rozerwania sprzęgu
(włączone)
- opór toczenia na łukach
(włączone)
- limit prędkości na łukach
(włączone)
- opór powietrza w tunelach
(włączone)
- opór powietrza względem wiatru
(włączone)
- możliwość jazdy bez
trakcji elektrycznej
(wyłączone)
- parowozy gotowe do jazdy
(włączone)
- proste sterowanie i fizyka
(wyłączone)
- wymuszanie sygnału Stój przy
postoju na stacji
(włączone)
- otwieranie i zamykanie drzwi w
pociągach sterowanych
przez komputer
(włączone)
- zaawansowane ustawienia mijanek
(włączone) |
Keyboard:
Ustawienia
klawiszologii:
|
- dla graczy
jeżdżących w Train Simulator lub Train
Sim World
od Dovetail zaleca się
zamienić klawisze A i D miejscami
A - zwiększenie pozycji nastawnika
D - zmniejszenie
pozycji nastawnika |
Data logger:
Separator:
Speed units:
Start logging with
simulation start:
Log performance data:
Log physics data:
Log miscellanous data:
Log Steam performance
data:
Verbose ENG/WAG
configuration messages: |
- rodzaj separatora
np. przecinek, kropka
(według preferencji)
- jednostki prędkości np. km/h, mph
(według preferencji)
- zapisywanie parametrów od startu
(według preferencji)
- zapisywanie wydajności
(według preferencji)
- zapisywanie fizyki jazdy
(według preferencji)
- zapisywanie dodatkowych danych
(według preferencji)
- zapisywanie wydajności pary parowozów
(według preferencji)
- pełne komunikaty konfiguracyjne
(według preferencji) |
Evaluation:
Log train
speed:
Interval (sec):
Time:
Train speed:
Max. speed:
Signal state:
Track elevation:
Direction:
Control mode:
Distance travelled:
Throttle %:
Brake cyl press:
Dyn brake %:
Gear setting:
Log station stops: |
- zapis prędkości
pociągu
(według preferencji)
- gęstość zapisu w sekundach
(według preferencji)
- czas
(według preferencji)
- prędkość
(według preferencji)
- maksymalna prędkość
(według preferencji)
- stan semafora
(według preferencji)
- pochylenie toru
(według preferencji)
- kierunek
(według preferencji)
- tryb kontroli
(według preferencji)
- przebieg
(według preferencji)
- nastawnik jazdy w %
(według preferencji)
- ciśnienie cylindrów hamulcowych
(według preferencji)
- hamowanie elektrodynamiczne w %
(według preferencji)
- pozycja skrzyni biegów
(według preferencji)
- zapis postojów na stacjach
(według preferencji) |
Content:
Ścieżki
dostępu do tras i
taboru:
|
- ustawienie
lokalizacji katalogów z trasami i
taborem (można
wybierać między dodaniem każdej trasy
osobno z dedykowanym
taborem "mini
route" lub dodaniem kilku tras ze
wspólnym
taborem - wszystko zależy jak
autorzy tras je ustawili) |
Updater:
Aktualizacje programu: |
- wybieranie między
wersjami
(wyłączone) |
Experimental:
Super-elevation:
Minimum length (m):
Gauge (mm):
Automatically tune settings
to keep
performance level:
Target frame rate:
Show shape warnings:
ETCS Circular speed gauge:
Level of detail bias:
Precipitation box height:
Precipitation box width:
Precipitation box length:
Load day/night texture only
when needed:
Signal light glow:
Correct questionable
braking parameters:
Activity randomization:
Activity weather randomization:
Extend objects maximum
viewing distance
to horison:
Load DDS textures in preference to ACE:
MSTS Enviroments:
Adhesion proportional to
rain/snow/fog:
Adhesion factor correction:
Adhesion factor random
change: |
- boczne przechylenie
toru na łukach (1)
- minimalna długość łuku w metrach
(50)
- szerokość toru w milimetrach
(1435)
- dynamiczna zmiana ustawień dla
utrzymania wydajności
(włączone na słabych komputerach)
- żądana ilość klatek na sekundę
(60 na
słabych komputerach)
- wyświetlanie błędów obiektów w logu
(włączone)
- okrągłe tarcze systemu ETCS
(włączone)
- wymuaszenie szczegółowości obiektów
względem odległości
(0)
- wysokość prostopadłościanu opadu
atmosferycznego
(100)
- szerokość
prostopadłościanu opadu atmosferycznego
(1500)
- długość
prostopadłościanu opadu atmosferycznego
(1500)
- ładowanie
dziennych/nocnych tekstur gdy popotrzeba
(włączone)
- poświata lamp semaforów
(wyłączone)
- korekcja niestandardowych parametrów
hamulca
(wyłączone)
- losowe sytuacje w zadaniach np.
usterki, czasy (0)
- losowa pogoda w zadaniach
(według
preferencji)
- zwiększenie odległości wyświetlania
obiektów
(zależy
od
komputera)
- preferencja ładowania tekstur DDS
względem ACE
(włączone)
- pogoda z MSTS
(wyłączone)
- przyczepność proporcjonalna do
deszczu/śniegu/mgły
(włączone)
- korekcja przyczepności
(130%)
- losowa zmiana przyczepności
(10%) |
|